Blog

Ekstrakcja zęba mądrości to popularny zabieg usunięcia ósemki. Niesłusznie wywołuje on wśród pacjentów lęk, ponieważ prawidłowo wykonany nie będzie wiązał się z bolesnymi powikłaniami. Chirurgia stomatologiczna zajmuje się usuwaniem zębów mądrości z dwóch przyczyn. Jedną z nich jest stan zapalny tkanek zęba, a drugą nieprawidłowy kierunek ich wyrzynania lub niewłaściwe usytuowane w jamie ustnej. Bardzo często nie mieszczą się one w łuku zębowym i wyrastają w pozycji pochyłej.

Implanty stomatologiczne to jeden z kilku rodzajów stałych uzupełnień protetycznych, do których zaliczane są również wkłady koronowe, korony, mosty i licówki. Prawidłowa nazwa implantów to wszczepy śródkostne, co dobrze oddaje specyfikę strukturalną ich budowy. Implanty odbudowują ząb na podstawie sztucznego korzenia, wszczepianego w szczękę lub żuchwę.

Próchnica to choroba bakteryjna o pochodzeniu zewnątrzustrojowym. Prowadzi do demineralizacji szkliwa i rozpadu tkanek twardych zęba, co w konsekwencji skutkuje powstaniem ubytku. Uznawana jest za problem cywilizacyjny i szacuje się, że dotyka 50% wszystkich kilkulatków. Zachorowalność na próchnicę u dzieci między 6 a 7 rokiem życia wzrasta do niemal 100%.

Stomatologia zachowawcza jest inaczej nazywana stomatologią ogólną. Jest najbardziej elementarną częścią usług stomatologicznych. Zajmuje się przede wszystkim zapobieganiem chorobie próchnicowej zębów, czyli tak zwaną profilaktyką przeciw próchnicową. Jeżeli dentysta stwierdzi u pacjenta już istniejące zmiany próchnicowe, to zajmie się także wyleczeniem zaatakowanych zębów.